Det kommende Audi F1 Team og Revolut, den globale fintech-leder med over 60 millioner kunder, har indgået et omfattende partnerskab. Fra og med 2026 sæsonen i Formel 1 bliver Revolut titelpartner for teamet.
Partnerskabet forener to førende brands med en fælles ambition om at udfordre konventioner og fremme innovation – både i motorsport og global finans. Målet er at skabe nye måder for fans at engagere sig i sporten på, med unikke oplevelser for en ny generation af motorsportsentusiaster og eksklusive fordele for Revolut-kunder.
Revolut Business vil desuden blive integreret i teamets finansielle drift. Fans vil også opleve direkte fordele af samarbejdet, idet de vil få adgang til en effektiv betalingsløsning fra Revolut, når de køber teamets merchandise.
Gernot Döllner, CEO for AUDI AG og bestyrelsesformand for Sauber Motorsport AG:
"Audi går ind i Formel 1 med en klar ambition: at bruge platformen som en teknologisk relevant og økonomisk bæredygtig investering i Audi-brandets fremtid. Vi tror fuldt og fast på projektets succes, som vi går til med en realistisk tilgang og fokus på kontinuerlig forbedring. I Revolut har vi fundet en partner, der deler vores ambitioner og tilgang. Formel 1 er en global scene, der giver os mulighed for at nå nye målgrupper og skabe begejstring for vores produkter."
Jonathan Wheatley, teamchef for det kommende Audi F1 Team:
"Med Revolut har vi fundet en partner, der deler vores kerneværdier om innovation og utrættelig ambition. Dette er mere end et brandmatch; det er en strategisk alliance, designet til at udfordre konventionerne i motorsport. Fra 2026 vil Revoluts digitale løsninger drive centrale områder af vores drift og samtidig redefinere, hvordan fans og communities engagerer sig med vores team – ved at levere en smidig og engagerende oplevelse både på og uden for banen."
Nik Storonsky, CEO for Revolut:
"Dette er et monumentalt partnerskab for Revolut og det kommende Audi F1 Team. Vi nærmer os 100 millioner kunder, og vi vil bringe dem med ind i Formel 1 med uforglemmelige oplevelser på et afgørende tidspunkt for sporten. Mens Revolut fortsætter med at udfordre status quo i global finans, vil det kommende Audi F1 Team gøre det samme i motorsport. Med en fælles vision, global ambition og en utrættelig drivkraft for fremskridt vil dette partnerskab definere, hvad der er muligt i Formel 1."
Audis engagement i Formel 1 er et vigtigt strategisk flagskibsprojekt for brandet. Indtrædelsen sker under klart definerede rammer: Fra 2026 vil motorsportens kongeklasse benytte en højere andel af elektrisk drivkraft, bæredygtige brændstoffer og et bindende omkostningsloft. Med omkring 820 millioner fans og 1,6 milliarder tv-seere i 2024 er Formel 1 verdens mest populære sportsserie og en attraktiv global platform til at nå nye målgrupper med stort vækstpotentiale.
__________
Om Revolut
Revolut er en global fintech-virksomhed, grundlagt i Storbritannien i 2015 med fokus på pengeoverførsel og valutaveksling. I dag tilbyder virksomheden en bred vifte af finansielle tjenester til både private og erhvervskunder og har over 60 millioner registrerede brugere på verdensplan.
Revoluts løsninger omfatter blandt andet betalingskort, konti, valutaveksling og budgetværktøjer. Virksomheden har i de seneste år udvidet sit produkttilbud og oplevet betydelig vækst, særligt inden for områder som digital bankdrift og finansiel teknologi, og har status som Europas mest værdifulde private finteknologivirksomhed.